Alskade Ryssland

image252

Det har funnits nagra sadana tillfallen under aret nar jag har kannt mig sa foralskad i en plats att det har gjort ont. Det var sa nar jag lamnade Jekaterinburg. Tidigt pa morgonen. Gatan tom och fortfarande morkt. Jag tog en taxi. Strosade runt i den valdiga, pampiga, valstadade, blomdekorerade, kristallkronebehangda vanthallen.

Sa kom taget in och nu kan jag rutinerna. Biljettgranskning, hitta platsen, ha en sarskild pase med mat och sysselsattning. Visa biljett igen. Fa lakan. Badda. Taget rullar. Toaletten lases upp. Tandborstning. Ombyte. Laggdags.

Och utanfor kom gryningen och taget dunkade fram. DA kande jag det igen. Jag alskar Ryssland! Det finns faktiskt inga ord. Jag ar SA LYCKLIG over att ha fatt lara kanna en del av allt det som ar sa overvaldigande i det har landet!  

Kommentarer
Postat av: Marcus

Woow... Vilken vy. Det såg riktigt mysigt ut. Förstår att du tycker om Ryssland när du får se landsbygden.

2007-08-16 @ 10:16:39
Postat av: Alice

Serverar de te i sådana hållare av metall? *Nostalgisk*

Postat av: Anonym

Samovarer? Minns när vi febrilt skulle köpa ett par sådana i Ryssland och alla oförstående tittade på mig och min kollega och undrade varför vi inte var mer intreeserade av att köpa en Tefal vattenkokare. Till slut hittade vi varsin på en lokal marknad. Billig. Ännu inte vintage...

2007-08-16 @ 20:41:52
Postat av: Therese

ABSOLUT! Metallhallarna till teglasen ar kvar! Det ar sa fina att det inte ar klokt :-)

2007-08-17 @ 10:36:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback