Bakom dorren fanns det snygga!


Pa Balshoj Ural Hotel i Jekaterinburg FINNS toppmoderna rum. Men min budget och mitt ointresse av lyx forde mig till rum 320. Jag gick langs en korridor med standardhotelldorrar (jag tanker pa Tyskland, lite plastigt, inte tra, fast det ska se ut sa. Anses val frascht i alla fall) och rod matta pa nyslipade parkettgolvet. Jo, det ar val okej, tankte jag. Men sa tog korridoren slut vid en dorr och jag antog att jag maste in dar. Och absolut! HAR var korridoren med mitt rum. Det ar alltsa den vanstra bilden.
 
image251   image250

Ah, vad jag blev glad! Har i skymundan hade de sparat en HELT orenoverad del av hotellet! Inget extra, inget bekvamlighetstjafs, bara ett litet rum med hemmagjorda losningar for att vara gasten lagom till lags. Toalett i korridoren. Dusch i kallaren, med oppettider och egen reception! Och kolla in myshornan pa bilden till hoger! Na, jag ar absolut inte ironisk. Det var sa jadra fint! :-)

Jag borjar tro att hotell ar en ovanligt bra plats att leta sovjetiska rester pa. Med tidigare erfarenhet under aret. Det kan vara bra att komma ihag.

Kommentarer
Postat av: Thomas

Det verkar fint. Själv sitter jag vid datorn och gör allt för att tiden skall gå, att klockan skall närma sig kl 21.50. Exakt då, tänker jag bänka mig framför tv:n och se om de små gula kanariefåglarna från Borås, ikväll klädda i rött, kan gäcka de vita jugadorerna från Valencia.

2007-08-14 @ 21:26:15
Postat av: Hasse


Å jag har bokat in mig i Härnösand på ett vandrarhem
som också har toalett och dusch i korridoren .
Du ser att det finns fler som hittar "pärlor" .
Skall kolla om det finns någon myshörna där, troligen kan den inte konkurrera med detta ryska överdåd.
Undrar fö.om våra plågoandar hemma i södermanland mördarsniglarna tagit sig ända upp dit?

2007-08-15 @ 13:03:04
Postat av: Therese

Hej Thomas! Hm...jag hanger inte med ett skvatt. Men snart har jag svensk teve inom rackhall och ska kolla upp det dar med faglar i Boras...:-)

2007-08-18 @ 12:42:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback