TACK OCH HEJ!

Lite sorgligt och lite skönt. Det här blir mitt sista inlägg på den här bloggen. Friåret är slut. Jag har installerat mig i en etta i Sundsvall och ska köra hårt med två terminers journalistikstudier. Syftet med bloggen har tjänat ut och jag ska gå vidare

Den här bloggen har varit livsviktig terapi under året. Från augusti 06, till september 07.
Den har gjort det möjligt för mig att sortera i kaoset av intryck (t.ex.
Ryssland, Estland och Sovjet, En skenbar rysk könsroll?, Hur man lyckas med en diktatur)
Och varit en tröst när det skitit sig (t.ex. - Dåligt, Therese, dåligt)
En ventil när jag varit förbannad (t.ex. Låt mig slippa detta nästa gång!,Nä..., Spela inte svårflörtad, Ryssland!)
Ett forum att skryta genom (t.ex. Oppositionsledaren + jag = sant)
En plats för självransakan (t.ex. En tråkig insikt om mig själv)
För sentimentala betraktelser (t.ex. Det kom en tår)
Och en glädje när jag bara ville skriva lite skit (t.ex. De hemliga toalettpappersrutinerna, Foppatoffelhelvetestrenden, Familjen, hunden, jobben, )

Tack alla ni som har kommenterat!
Ni har gjort det roligare för mig att blogga!

image352OM du skulle vilja ha kontakt med mig, av vilken anledning som helst, dra iväg ett mejl till therese.safstrom(snabel-a)gmail.com

Nu är det slut på Det Gamla Sovjet och Jag!

/Therese Säfström
(www.mediamateria.se)

Kommentarer
Postat av: Staffan

NÄEEEJJJ! Eller, jag förstår att det är skönt att sätta punkt, göra avstamp och så vidare. Men det har varit jättekul att läsa! Och jag hoppas du säger till om du börjar blogga igen :-)

Postat av: Therese

Tjenis Staffan! I alla fall får jag ju mer tid nu att läsa andras bloggar, lycka till med den experimentella immaterialrätten!! (Herregud, det är inget ämne för vanliga dödliga...:)

2007-09-11 @ 10:17:48
Postat av: Peter

Tack o hej! Det har varit superkul att läsa och en bra inspiration till min egen resa. Vi hörs o ses!

2007-09-11 @ 23:42:10
Postat av: Therese

Halloj Peter! Har kollat dina bilder på facebook. Fina! Kul! Bland mina egna bilder finns en del motiv som inte är allt för olika dina. Fast utan de där två skalliga killarna ;-)
Ha det gott, vi hörs!

2007-09-12 @ 00:12:21
Postat av: Alice

Oj vad tråkigt. Jag kommer sakna din blogg och även om du slutar blgga här, vägrar jag ta bort länken från "Mina favoriter".
Lycka till!

2007-09-12 @ 15:34:38
URL: http://downdowntherabbithole.blogspot.com/
Postat av: Peter

Kul att du gillade dem! Det finns 250 bilder till, för den som orkar... De skalliga killarna får man på köpet:-)

2007-09-12 @ 22:15:41
Postat av: Fibula

Trist att du ska lägga ner nu när jag just hittat dig :(

2007-09-29 @ 16:49:49
URL: http://minprovrorsbefruktning.blogg.se/
Postat av: caroline

Synd att du har lagt ned, men jag är glad att du låter bloggen ligga kvar - skall planera resa och det är är guld!

2008-05-19 @ 11:26:58
URL: http://tchoupitoulas.wordpress.com/
Postat av: Sabrina-hon

Hej Therese!



Det var jättekul o läsa om dina äventur i mitt land- Tadjikistan. Jag är en tajikisk tjej på 26 fr Khujand som bott här i Stockholm i 8 år nu. Själv har jag flyttat fr Tadjikistan när jag var 17 år och jag är forftarande single!!! Vilket känns bra.



Jag är en modern flicka o jag har rest mycket, nästan över hela världen. Idag är jag tacksam att jag inte bor där, annars skulle mina föräldrar giftat bort mig med nån som jag inte ens kär i. Då kanske skulle jag ha fått barn o skulle ha varit hemmafru eller kanske skulle jag ha skilt mig med många barn (svans till mig) o varit hos mina föräldrar, kanske inget jobb o varit som alla andra stackars tjejerna i mitt land. Tycker synd om de!!!



Jag hänger med allt du skrev om mitt land. Har du varit i Khujand nångång? Det vore kul o veta mer om dina upplevelser i Tajikistan. Tänker du resa ditt igen nåndag?



Jag ska resa till Moskva snart över Jul o Ny År till mina föräldrar o lära dem fira JUL, dricka glögg med luciabullar. Som du vet vi firar inte Jul i Tajikistan. Ska ta med mig glögg o lite smått. Önskar dig en riktig God Jul o Gott Nytt År!!!



Ciao



P.S. Finns det några andra svenskar som rest till Tajikistan- Khujand eller kanske bor där? Det vore kul o veta om erat liv i Tajikistan, synpunkter o mm. Ni kan maila mig om ni undrar över nåt om.

2008-12-22 @ 00:41:32
Postat av: Anonym

Hej Therese!



Det var jättekul o läsa om dina äventur i mitt land- Tadjikistan. Jag är en tajikisk tjej på 26 år fr Khujand (näst störstst staden i Tajikistan)som bott här i Stockholm i 8 år nu. Själv har jag flyttat fr Tadjikistan när jag var 17 år och jag är forftarande single!!! Vilket känns bra.



Jag är en modern flicka o jag har rest mycket, nästan över hela världen. Idag är jag tacksam att jag inte bor där, annars skulle mina föräldrar giftat bort mig med nån som jag inte ens kär i. Då kanske skulle jag ha fått barn o skulle ha varit hemmafru eller kanske skulle jag ha skilt mig med många barn (svans till mig) o varit hos mina föräldrar, kanske inget jobb o varit som alla andra stackars tjejerna i mitt land. Tycker synd om de!!!



Jag hänger med allt du skrev om mitt land. Har du varit i Khujand nångång? Det vore kul o veta mer om dina upplevelser i Tajikistan. Tänker du resa ditt igen nåndag?



Jag ska resa till Moskva snart över Jul o Ny År till mina föräldrar o lära dem fira JUL, dricka glögg med luciabullar. Som du vet vi firar inte Jul i Tajikistan. Ska ta med mig glögg o lite smått. Önskar dig en riktig God Jul o Gott Nytt År!!!



Ciao



P.S. Finns det några andra svenskar som rest till Tajikistan- Khujand eller kanske bor där? Det vore kul o veta om erat liv i Tajikistan, synpunkter o mm. Ni kan maila mig om ni undrar över nåt.

2008-12-22 @ 00:51:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback